SLIDER_NEW_1
SLIDER_NEW_7
SLIDER_NEW_6
SLIDER_NEW_4
SLIDER_NEW_2
SLIDER_NEW_9
SLIDER_NEW_5
SLIDER_NEW_3
SLIDER_NEW_8
SLIDER_NEW_10

אודות מיתר

אודות מיתר – בית חינוך ברוח דיאלוגית

מיתר הוקם בספטמבר 1995 על ידי קבוצה של אנשי חינוך והורים ששמו להם למטרה להקים בית לילדים שיפעל בגישה חינוכית חדשה וייחודית.

במשך 19 שנים הוא צמח ופעל בקיבוץ בית אורן, ובספטמבר 2014 נפתח במשכנו החדש בכפר גלים. 

 

האידאולוגיה של מיתר:

אחד מהיסודות של מיתר הוא האמונה שחיים משמעותיים בעתיד דורשים חיים משמעותיים בהווה. הדרך הטובה ביותר לעזור למבוגר העתידי להיות אדם שלם היא לעזור לבן השבע לחיות חיים משמעותיים. לאור האמונה הזאת נבנה המרחב במיתר כך שיאפשר לילדים לחוות חוויות מלאות ומשמעותיות. המרחב שנבנה מתמקד בנוכחות בהווה, ב”כאן ועכשיו”, בצורה שלמה ומתוך בחירה אמתית. הקדשת מקום וזמן למפגש עם אדם אחר, מבוגר או ילד, עם עצמך, עם הכוחות היוצרים הקיימים בכולנו, עם הטבע – מאפשרת לנו, בני האדם, לחיות חיים מלאים מתוך תחושה שיש לנו “מקום”, בית. והידיעה הזו מאפשרת לנו לאהוב, לקבל ולכבד את האחר ולשמוח איתו.

עקרונות הבסיס:

מיתר רואה במחנכים ובתלמידים אנשים בעלי יכולת חשיבה עצמאית, יכולת התמודדות עם אתגרים מגוונים ורגישות לזולת. “מיתר” מושתת על שוויון וכבוד הדדי, על דיאלוג מתמיד ועל למידה מתוך בחירה ורצון חופשיים.

לילדים עולם עשיר בנושאים שמעניינים אותם. הם סקרנים מטבעם ובעלי דחף טבעי ועצמאי ללמוד.

מחנכי מיתר פועלים לשמר ולטפח את סקרנותם הטבעית של הילדים, כמו גם לאפשר להם לפתח מודעות עצמית, אחריות אישית ועצמאות מחשבתית ומעשית.

  • לכל ילד וילדה קצב התפתחות וכיוון התפתחות המתאים להם.
  • למידה משמעותית מתחוללת מתוך מפגש בין ילד למבוגר, לילד אחר או לעולם סביבו. תפקיד המחנכים לעזור ולזמן מפגשים כאלו, וכן לעצב, ביחד עם הילדים, מגוון עשיר ונכון של מסגרות וגירויים שיאפשרו את מיצוי כישוריהם ויכולותיהם בתחומים שמעניינים אותם.
  • לילדים יכולת טבעית לבחור, להחליט, ולקבל אחריות על בחירותיהם והחלטותיהם. במיתר מוצאים הילדים מרחב הזדמנויות ליזמות ולפעילות.
  • הילדים חופשיים לבחור בכל שעה ובכל רגע במה לעסוק: לשחק, ללמוד במסגרות השונות או לעסוק בכל פעילות אחרת.
  • המגוון האנושי המתקיים במיתר וההתנהלות היומיומית במקום מביאים את הילדים להכיר, להעריך, לכבד ולקבל גם את השונה מהם.
  • אנשי הצוות החינוכי במיתר פועלים כדי ליצור קרבה אישית ויחסי אמון בינם לבין הילדים ובין הילדים לבין עצמם, והם קשובים לרצונותיו של כל ילד, לצרכיו, לכישוריו ולמגבלותיו.
  • חופש הילדים מוגבל לאי-פגיעה בעצמם ובזולת, ולאי-פגיעה בפעילות שהזולת עוסק בה.
  • מיתר הוא בית פתוח גם לכל ההורים ומתקיים בו שיתוף פעולה בין הצוות להורים השואף להרמוניה בכל האספקטים המשותפים לבית הספר ולתא המשפחתי של כל תלמיד. ההורים הם חלק בלתי נפרד מקהיליית בית הספר. המעורבות של ההורים בחיי מיתר חשובה ותורמת לכל הצדדים.

אנחנו במיתר מאמינים ב- כבוד,  מפגש,  חופש  ובחירה :

כבוד
מפגש
חופש

בחירה

כדי להבין מקום כמו מיתר צריך:

לעצור לרגע, לעצום עיניים, ולנסות ולהעלות זכרון אחד פשוט וטוב מהילדות שלך ולהחיות אותו:

  • כמו היום הראשון של הגשם, והשלולית הראשונה הראשונה שנקרתה בדרך לבית הספר.
  • כמו משחק מחבואים עם ילדים מהשכונה שנמשך עד רדת החשיכה.
  • כמו הפעם הראשונה שבנית מטוס מנייר שעף ממש.
  • כמו ביקור אצל סבתא וזיכרון של ריח עוגת השמרים שחיכתה לך שם.

חושים חדים ורגישים, גילויים חדשים ועיניים פקוחות לרווחה

מפגשים עם ילדים ומבוגרים אחרים.

מקום כמו מיתר מאמין שדווקא נתינת מקום וזמן לדברים הפשוטים והבסיסיים האלו,

מקום למפגש עם הטבע, עם עצמך, עם אדם אחר מבוגר או ילד, עם הכוחות היוצרים שקיימים בכולנו, 

כל אלו מאפשרים לנו, בני האדם, לחיות חיים מלאים ואותנטיים מתוך תחושה שיש לנו “מקום” בית.

והידיעה הזו, מאפשרת לנו לאהוב, לקבל ולכבד את האחר ולשמח איתו.

רוצים לקרוא עוד ? תוכלו למצוא מידע נוסף על מיתר בקישורים הבאים :

To Top