SLIDER_NEW_1
SLIDER_NEW_7
SLIDER_NEW_6
SLIDER_NEW_4
SLIDER_NEW_2
SLIDER_NEW_9
SLIDER_NEW_5
SLIDER_NEW_3
SLIDER_NEW_8
SLIDER_NEW_10

החטיבה היסודית במיתר

בחטיבה היסודית ילדים בגילאי 8-12.

אם נצטרך לבחור במילה אחרת לתאר את הבית של היסודית, נבחר במילה: פעילות,.

הבסיס עליו נבנית הפעילות הוא אותו בסיס זרימה שקיים בחטיבה הצעירה, אך מתווסף אליו דבר. 

על ילדים בגיל הכניסה לבית שלנו עובר שינוי:

הילד הצעיר נמצא ברציפות ואחדות עם העולם.

התנהלות זורמת משקפת היטב את הווייתו. המשחק הוא מציאות. ככל שהילד גדל הוא את עצמו הולך ונפרד מן העולם – העולם הופך עבורו לאובייקט נפרד שאפשר להתבונן עליו ולחקור אותו. זהו גם המקום בו נולד השעמום.

החוויה הזו מובילה את הילד לרצון ללמוד ולהכיר, לחפש הסברים ולעסוק בנושא שמעבר לרגע הזה.

לרוב יבוא אליו הדבר לידי ביטוי בצורה של גל עניין – נושא כלשהו אשר מתחיל וממלא את הווית הילד – עולה לקראת שיא – ואז דועך, מפנה את מקומו לגל עניין חדש.

 

 

ככל שהילדים גדלים גדל איתם הרצון לעומק – הן בעשייה הון מבחינה אינטלקטואלית. האופן בו אנחנו, בבית של הגדולים, נותנים לכך מענה בא לידי ביטוי בכמה אופנים.

ראשית – במה שאנחנו לא עושים: המסגרת החופשית הואחריות של כל ילד לניהול הזמן שלו מבטיחות לילדים זמן לגלות ולעסוק בו בדברים המעניינים אותם.

אחר כך מגיעות ההצעות  – אנחנו משתדלים להציע הצעות לפעילות במגוון תחומים: עיונים, יצירתיים, עמלניים, פיזיים וחברתיים.

הדבר השלישי הוא המסגרת החברתית. אנחנו רואים ביית קהילה ושואפים לכך שהקהילה תהיה קהילה בריאה – התומכת ביייחוד של כל אחד מחבריה ולא דורסת אותו. המבוגרים הם מנהיגי הקהילה ועלינו האחריות לקיים אותה כקהילה בריאה.

 

חונכות אישית

לצד האחריות לקהילה ולתחומי התוכן, יש למבוגר אחריות לילד היחיד. לכל ילד יש חונך אישי. לחונך אחריות לפגוש את הילד לפגישה אישית אחת לשבועיים. החונכות היא הזדמנות למפגש אישי קבוע, הזדמנות לקשר, לתשומת לב ולתמיכה. פגישת החונכות היא חובה עבור החונך וזכות עבור הילד. מתוך הידברות מוגדרים בין החונך והילד אופי החונכות.

מערכת סדנאות לדוגמא

 מערכת עדכנית של פעימת סתיו לחטיבה היסודית ניתן לראות בדף : סדנאות יסודית

לדפי חטיבות נוספים במיתר:

 

To Top